הלם: דוגמניות בלבוש חושפני ביצעו תצוגת אופנה בתוך בית כנסת בת"א

מעצבת האופנה מילי דהן וערוץ הבידור 'הוט' ערכו תצוגת אופנה במהלכה פוסעות דוגמניות בלתי צנועות בחלל בית כנסת על רקע שירה של מקהלת חזנים • רב בית הכנסת: הייתי תמים וטעיתי

 

חצו את כל הגבולות: מעצבת האופנה מילי דהן קיימה תצוגת אופנה בבית כנסת בית-אל, המוכר כבית הכנסת הבינלאומי של ארגון רבני צהר בתל אביב, כאשר הדוגמניות פוסעות בחלל בית הכנסת לקול צלילי שירת 'שלום עליכם מלאכי השלום' של להקת חזנים.

 

בתמונות, שאינן פחות ממזעזעות, נראות דוגמניות פוסעות בלבוש חושפני ובחוסר צניעות בולט מול ארון הקודש בבית הכנסת, כאשר עשרות נשים וגברים צופים בהם ומצלמים אותם.

 

בתווך ניצבת מקהלת החזנים הישראלית 'בת קול' ושרה פסוקים.

 

המראה הסוריאליסטי, שלא לומר הביזארי הזה, לא לקוח מבית כנסת רפורמי – שגם בו כפי הנראה היו נמנעים מפרובוקציה קשה זו – אלא בבית כנסת אורתודוקסי.

 

שטיחים מבתי כנסת

בדף יחסי הציבור של התצוגה נאמר: "המעצבת הצעירה ומעוררת העניין, שואבת את ההשראה לעיצוביה מהדת. בתהליך אותו עברנו מולה על מנת להבין מי היא, ומה ניתן לעשות איתה מבחינת יחסי ציבור, הבנו כי ברשותה אוסף של שטיחים עתיקים, גם הם לקוחים מבתי כנסת וכי חלק מההשפעה על עשייתה נובע מההתעניינות שלה בויטראז'ים המרהיבים שבבתי הכנסת.

 

איש האופנה, גילי אלגבי, רתם אותנו לתהליך והסביר שהוא מתכנן להפיק תצוגת אפנה.

 

התוצאה לפניכם: תצוגת אפנה שהופקה בתוך חלל של בית כנסת. דוגמניות פוסעות עם עיצוביה מלאי ההוד של המעצבת לצלילי שירת חזנים במקום די ג'יי טיפיקלי".

 

התצוגה צולמה להפקת המקור של הוט בידור ישראלי 'איט גירלז' וכן לבלוגים מובילים בתחום האפנה וכלי תקשורת מהמדיה הרחבה".

 

אפילפסיה בבית הכנסת

בהמתנה לתצוגה הביזארית חטפה אחת הדוגמניות התקף אפילפסיה וצווחות החלו להישמע ברחבי בית הכנסת. הדוגמנית הפגועה פונתה במהירות על ידי אמבולנס, והמופע המשיך בקונספט ההזוי.

 

עונש שמימי? הכרה של הנערה במעשה הבזוי?

 

התגובות

אחרי ההלם ממופע הפריצות שערכה מעצבת האופנה מילי דהן בבית כנסת 'בית אל', המוכר כבית הכנסת הבין-לאומי הפועל תחת ארגון רבני צהר, לקול צלילי מקהלת חזנים השרים פסוקי קודש  - מגיעות התגובות.

 

איגוד בתי הכנסת העולמי מסר בתגובה: "איגוד בתי הכנסת, מביע זעזוע מחילול מקום קדוש והכנסת אלמנטים עסקיים, פוגעניים, שאינם הולמים את קדושתו. בית הכנסת נועד לשרת את הקהילה, ליצור חיבור, להרבות באהבת אחים ובכבוד שמים.

"הצעדת נשים בלבוש חושפני במקום, לקול צלילי פסוקי קודש היא לא פחות מפשע וזלזול בכל ערכי הקודש".

 

הרב אריאל קונסטנטין, רב בית הכנסת 'בית אל' בתל אביב, שעמד בליבה של פרשת 'בית הכנסת והדוגמניות' מודה: "הייתי תמים וטעיתי".

 

את הדברים כתב הרב בדף הפייסבוק שלו, כתגובה לטור שפרסם הרב יובל שרלו בנושא – ומוסיף: "אכן הייתי תמים וטעיתי. כואב ומצטער על הסיטואציה שנקלעתי אליה. תודה לרב שרלו ולכל מי שתומך ברגעים הקשים האלו".

 

ממשרד יחסי הציבור של מילי דהן נמסר: "קולקציית חורף 2015 שואבת השראתה ממוטיבים וארכיטקטורה של בתי כנסת בעולם, החיבור בין ההשראה לבית כנסת היה אך טבעי, אנו מתנצלים בפני מי שמצא טעם לפגם בחיבור הזה. בית הכנסת נתן הסכמתו לקיום האירוע תחת כתליו".

 

מנהל להקת בת קול, שחבריה הופיעו בתצוגה, אמר: "מקהלת בת קול מצרה ומצטערת על חילול ה' הנורא שלשירתה היה בו חלק. אמנם זה לא נעשה חלילה בזדון, אלא בהטעיה ורמייה מצד המפיקים.

 

"מראש סוכם בעל פה ובכתב שמטרת התצוגה היא דווקא לעודד לבוש צנוע וחזרה לערכים שמייצגים התפילה ובית הכנסת, ולא תיעשה כל פגיעה במקום. אף נאמר כי המקהלה תשיר בבית הכנסת והתצוגה תיערך מחוץ לבית הכנסת.

 

"לצערינו הרב, בפועל באמצע ההקלטה החלו הדוגמניות להסתובב בתוך בית הכנסת, וממקומו מאחורי הבימה לא ראה המנצח כי הדוגמניות נכנסו לתוך בית הכנסת.

 

"למיטב ידיעתינו, מיד לאחר היוודע התרמית, הוחל בנקיטת צעדים משפטיים. בדיעבד מתברר שהיתה זו טעות ותמימות לקחת חלק בכל העניין. כבכל יום אנו מתפללים שנזכה לקדש שם שמים".

 

יצוין כי לפי סרטון המתעד את האירוע, לא יתכן שחברי המקהלה לא הבחינו במתרחש.

 

תגובת ארגון צהר: "ארגון רבני צהר מזועזע מחילול הקודש ומבזיון בית הכנסת המנוגדת להלכה. רב בית הכנסת טוען כי פעילות זו נעשתה ללא ידיעתו וללא הסכמתו והוא נוקט באמצעיים משפטיים, כדי למצות את הדין עם האחראיים למעשים הנוראיים הללו".