חנוכת בית הכנסת בקיבוץ מנרה

שבעים שנה אחרי שהוקם, זוכה לראשונה קיבוץ מנרה לחנוך היום בסיוע ארגון "איילת השחר" בית כנסת משלו וחוגג הכנסת ספר תורה מהודר אל היכל הקודש שבו.
 
מחזה כזה לא פיללו לראות מקימי הקיבוץ וחבריו כאשר הערב נראו ילדים אוחזי לפידים צועדים ומלווים את ספר התורה בשבילי הקיבוץ לצלילי שירי קודש הנשמעים בקול, בדרכם אל בית הכנסת החדש המעוצב בצורה ייחודית ועומד להיות מרכז רוחני לחברי הקיבוץ ולסביבה כולה.
 
הטקס שהחל בתפילת מנחה וקביעת מזוזה והמשיך בתהלוכה ססגונית נחתם בהדלקת נר חנוכה והצליח לסחוט דמעות התרגשות מאחרוני הקשוחים שבחברי הקיבוץ. אחד החברים מספר בהתרגשות: "לפני עשר שנים התקיימה כאן הצבעה על הצעה של אחד החברים לקבוע מזוזה בחדר האוכל, הצעה שנדחתה ברוב קולות. וכעת קם כאן בית כנסת ומוכנס ספר תורה! זו חתיכת היסטוריה".
 
הקמת בית הכנסת בסיוע ארגון "איילת השחר", מהווה המשך לפעילות האיכותית באיזור כולו בכל ימות השנה ובפרט בהקמת מניני התפילה ביום כיפור בשנים האחרונות.
 
כדי להבין את המשמעות המהפכנית שיש לקיום אירוע מסוג זה ניתן לשמוע את דבריה של מנהלת תחום קהילה בקיבוץ שאמנם תמכה במהלך הקמת בית הכנסת אבל בשיחה עם הרב שלמה רענן יו"ר "איילת השחר" היא אמרה לו שהיא אישית לא תוכל להיכנס לבית הכנסת, וזאת בגלל שהסבתא שלה שהייתה ממקימי הקיבוץ השביעה אותה שלא לדרוך את כף רגלה בבית כנסת!.. אלא שבאווירה הסוחפת של החגיגה היום היא לא הצליחה לעמוד בדיבורה.
 
בארגון "איילת השחר" לא שוקטים על השמרים ומכינים כבר אירועים דומים במקומות נוספים וקוראים לכל מי שמסוגל להטות שכם וליטול חלק בהקמת נקודות אור נוספות ברחבי הארץ.