עם החזרה לשגרה ופתיחת בתי הכנסת: עלינו לשמור על ההנחיות מכל משמר

כרבני וכגבאי בית כנסת עברה עלינו תקופה לא פשוטה, במשך חודשים לא יכולנו לשרת את באי בית הכנסת התחושה היתה כמו בגלות, בית מקדש מעט שומם.

כעת שזכינו לחזור מי לבית הכנסת עצמו ומי לרחבת בית הכנסת, עלינו לשים לב היטיב לדגשים הבריאותיים בכדי שנוכל להמשיך ולבא בבטחה לבית הכנסת בלי חשש חס ושלום של מצווה הבאה בעבירה, בכך שמישהו חלילה יידבק בנגיף בסביבת בית הכנסת.

אצרף כאן מספר דגשים והוראות שניתנו על ידי משרד הבריאות הנכונים להיום, אציין כי תמיד ההמלצה הנכונה היא, לכל רב או גבאי, לעקוב באתר משרד הבריאות על הכללים העדכניים, הדברים משתנים מעת לעת לפי התפשטות הנגיף או נסיגתו https://govextra.gov.il/ministry-of-health/corona/corona-virus/guidelines/

אך בכל אופן אצרף כאן לנוחיותכם מספר המלצות וכללים כדלהלן:

  1.  ראשית, הכי חשוב! "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" -  אנשים מבוגרים ובעלי מחלות רקע הנמצאים בקבוצת סיכון- שלא יבואו כלל לבית הכנסת וימשיכו להתפלל בביתם או במרחב הפתוח.
  2.  כמו כן מי שיש לו אחד מהתסמינים אסור לו לצאת מביתו.
  3. לכל אורך מהלך השהיה בבית הכנסת יש להקפיד על עטיית מסיכות שיכסו את האף והפנים.
  4. נקפיד על מרחק של 2 מטרים בין מתפלל למתפלל ובמתפללים קבועים מרחק של כסא ריק בין כל מתפלל לרעהו.
  5.  נקבע את אחד המתפללים כ"נאמן קורונה" שיהיה אחראי על שמירת ההנחיות בקרב המתפללים.
  6. בתקופה זו יש לשים דגש מיוחד על נקיון באופן רציף של כל שטח בית הכנסת, המבואות והשירותים.
  7.  נשים אלכוג'ל בכניסה לבית הכנסת ואף בתוכו לשימוש המתפללים
  8. במקום נטילת הידים יש לשים מגבות נייר חד פעמיות וכן סבון.
  9.  נקפיד על איוורור ופתיחת החלונות בבית הכנסת.
  10. בעת קריאת התורה יש להקפיד על מרחק בין הקורא לעולה, בכרמיאל  אשתף אתכם כי בכרמיאל הכריז רב העיר הגאון רבי אברהם צבי מרגלית שליט"א כי רק בעל הקורא ייגע בספר התורה והעולה יעמוד במרחק שמאפשר לו לקרא מתוך הספר, מנהג יפה שכדאי וחשוב לאמץ.
  11. כל אחד יביא מביתו סידור וחומש לשימוש אישי.

 

בתפילה שתחלוף המגיפה מעל עמו בית ישראל ונזכה לחזור לשגרה ברוכה בבתי הכנסת, תפילות ברוב עם ללא הגבלה, לקידושים וסעודות מצווה בצוותא. אמן.

 

 

הכותב הינו רב בית הכנסת "איילת השחר" בשכונות יערית –שלומי

 

מערכת האתר: גבאי בתי הכנסת היקרים - נשמח שתצרפו לנו כאן בתגובות או בשליחה לאתר מניסיונכם הרב על רעיונות ותובנות נוספות על תקופה זו, ונעלה אותם כאן באתר.