חדשות בתי הכנסת

כמידי חודש מוגשים לכם הידיעות והחדשות שארעו עם בתי הכנסת השונים בארץ ובעולם. רגעים שמחים יותר ושמחים פחות, וגם הצעות לסיורים, סיקור ארועים, ועוד. הרשימה פתוחה ודינמית וכל המעוניין מוזמן להוסיף, להגיב, או להעיר.
 
 

רגעים עצובים שעברו החודש על בתי הכנסת 

 
כתובות נאצה וצלבים רוססו בשבוע האחרון בשלושה בתי כנסת שונים בבת ים. גבאי בית הכנסת "האוהל", שקירותיו רוססו בסוף השבוע האחרון אומר ל-mako, "בגלל שזה נעשה בבת ים, לאף אחד לא אכפת מאתנו". עד כה נעצרו שלושה חשודים. במשטרה ממשיכים לחקור את התלונות
 
 

עוד באותו ענין

פרשת ריסוס צלבים וכתובות נאצה על בתי כנסת בבת ים: שני קטינים וקטינה בני 14-15 תושבי בת-ים נעצרו בחשד כי ריססו צלבים, סמלי כת השטן וכתובות נאצה על מבני בתי כנסת ובתי ספר ברחבי העיר בת-ים.
 
אירוע נוסף של אנטישמיות בצרפת, מוסלמי איראני כבן 28 לבוש בבגדי בית חולים פסיכיאטרי הגיע הבוקר [23/4] לבית כנסת בפריז, ודקר רב ובנו תוך כדי שהוא צעק "אללה אכבר". האב כבן 50 ובנו כבן 18 נפצעו קל בצווארםאזרחים אחרים אשר שהו במקום וראו את התקיפה השתלטו על התוקף ומנעו ממנו לברוח, עד הגעת המשטרה הצרפתית.
 
מתפללי בית הכנסת "אברהם אטיאס" שברחוב סאן דייגו בקרית מלאכי נחרדו לגלות כתובות נאצה חמורות וסמלי שתי וערב שרוססו על בניין בית הכנסתהמתפללים הזעיקו את כוחות המשטרה שפתחו בחקירה. מהמשטרה נמסר כי מדובר באירוע חמור.
לפני מספר שבועות ריססו אלמונים צלבי קרס וכתובות נאצה כנגד יהודים על קירות ובתים ביפו. טרם נמסר האם נעצרו חשודים במעשה. מקרה דומה אירע גם בשכונת נחלאות בירושלים לפני זמן לא רב.
בתחילת השבוע פורסם כי משרד הפנים ירשת במצלמות כארבעים מסגדים וכנסיות מחשש לתג מחיר. עלות הפרוייקט מוערכת בכ-15 מליון ש"ח. נראה כי לבתי הכנסת ולישיבות עדיין אין מי שידאג.
 
מוחמד ממדוח, אזרח אמריקני בן 21 ממוצא מרוקני, נדון ביום שישי בבית המשפט במנהטן ל-5 שנות מאסר לאחר שהורשע בכוונה לפוצץ בתי כנסת בעיר

שותפו לעבירה, אחמד פרחאני, אזרח אלג'יריה בן 27, נשלח בחודש שעבר ל-10 שנות מאסר

פרחאני שמרצה את עונשו בכלא תכנן להסוות עצמו בלבוש יהודי, כדי שיוכל לחדור לבית הכנסת מבלי לעורר חשד ולהשאיר מטען נפץ בתוכו. "בפגיעה בבית כנסת התכוונתי ליצור תוהו ובוהו, לשלוח מסר של הפחדה ושל איום כלפי הקהילה היהודית בניו יורק, ולהזהיר אותם מפני התעמרות במוסלמים", אמר פרחאני בבית משפט לפני חצי שנה.
 
 

מעניין
 

הסכם פשרה שאושר בשבוע האחרון במליאת מועצת עיריית בית שמש חושף: סכום של שני מיליון שקל שהתחייבה העירייה להעביר למטרות ציבוריות בעיר, בעקבות גביית ארנונה שלא כדין - יועבר ל-54 בתי כנסת שונים. כך מדווח 'כלכליסט'.
 
 

רבים יודעים על קיומו של בית הכנסת העתיק בית אלפאמהמאה החמישית לספירה, אבל מעטים יודעים שבקיבוץ השומר-הצעיר א' פעל עד סוף שנות החמישים של המאה שעברה בית כנסת בתוך צריף, אשר שימש את הורי החברים שעלו ארצה בעקבות ילדיהם החלוצים.
 במשך שנים רבות, מאז חדל לתפקד כבית תפילה והתכנסות, שימש הצריף ענפים שונים, לרבות המתפרה וחדר האוכל של ותיקי הקיבוץ. בחודשים האחרונים, לקראת חגיגות שנת התשעים לבית-אלפא, ביקשו כמה חברים צעירים להחזיר עטרה ליושנה ולהשיב אל בית הכנסת את ספר התורה שתרם אחד מהורי החברים לפני עשרות שנים.
 
בית המשפט העליון של קוויבק דחה את דרישתה של עיריית מונטריאול לסגור בית כנסת ברובע אוטרמונט (Outremont). על כך מדווח אתר שלום טורונטו.
בפסק הדין קבע השופט, כי אמנם קיומו של בית הכנסת החסידי Munchas Elozer Munkas אינו עולה בקנה אחד עם תכנית המתאר העירונית והגדרת מאפייני האזור בו הוא נמצא, אך הדגיש כי העירייה לא הציגה תימוכין מספקים לסגירתו לאחר שהיה פעיל באותו מקום למעלה מ-35 שנה.
 
 

 

פרק ראשון בסידרה

 

 

 
 

לטענת המתפללים בעיריית אשקלון הבטיחו למצוא להם מבנה חלופי, אבל עכשיו כשרגע האמת מתקרב הם לא מצליחים ליצור קשר עם בני וקנין, ראש העיר