דבר העורך, לחודש אב

 לפני ימים מספר השתתפנו, נציגי ומנהלי 'איגוד בתי הכנסת' בכנס גבאים, יריד, או תערוכה שאורגנה על ידי בית העסק 'קול שופר'. בכנס בו השתתפו מאות גבאים מרחבי הארץ הצגנו את תערוכת תיעוד בתי הכנסת שערכנו במסגרת האתר הכוללת עשרות תמונות המתעדות את בתי הכנסת, אך בעיקר את האנשים, שמרכיבים את הפסיפס המופלא הזה של רוחניות, חברה, וקהלה בחברה הישראלית.
 
במסגרת היריד נרשמו גבאים רבים לרשימת התפוצה של המגאזין 'מעט בית מקדש' שלנו היוצא לאור כבר למעלה משנתיים מידי חודש בחודשו. אנו מקדמים את כל הנרשמים החדשים בברכת ברוכים הבאים למשפחת 'איגוד בתי הכנסת'.
 
הגיליון הנוכחי יעסוק בחופש הגדול החל בימים אלו הכולל גם את חופשתם של בחורי הישיבות המכונה  ימי 'בין הזמנים'. האינטראקציה בין ימי פגרה אלו למוסד בית הכנסת עשויה להועיל לשני הצדדים. במסגרת זו קיימנו ראיון קצר עם תושב אחד היישובים בצפון, המספר איך בית הכנסת הצנוע שבמקום מגוריו מתעורר לחיים דווקא ב'תקופת צימרים' זו. גם אלון חאמי, יועץ ארגוני, ודוד דואק, הגבאי והבלוג, נוגעים בטורם בסוגיה זו.
 
בגליון הנוכחי הצטרף אלינו רואה החשבון מנחם אקרמן שיעניק מניסיונו רב השנים בנושאים מנהליים כמו עמותות, ניהול כספים נכון ועוד. חנכנו מדור חדש בשם 'בית הכנסת – הסיפור', שכשמו, מספר את סיפורו של בית הכנסת. הפרוייקט שיערך בצורת סדרה בת כמה פרקים יכלול סקירה היסטורית, תיאור מבנה בית הכנסת, כלים ואביזרים, ותפקידי מפתח בקהלה.
 
רשימת האמנית שרה קונפורטי, מדור הלכתי, וחדשות בתי הכנסת יופיעו כסדרם.
 
אני מזכיר לכל המתעניינים בפתיחת אתר בפייסבוק לבית הכנסת שלהם, להיכנס ולפעול לפי המדריך. נתקלתם בקשיים? כתבו לנו ונלווה אתכם. לחצו כאן למדריך פתיחת אתר פייסבוק לבית הכנסת שלכם
 
חודש טוב וחופש מהנה
אליעזר היון עורך