דבר העורך, לחודש תשרי תשע"ז

בחודש אלול, לא הופיע גליון 'מעט בית מקדש' לאחר 6 שנים בהם הוא מופיע ברציפות מידי חודש. כפי שעדכנו את הקוראים, עורכו הראשי של הגליון, כלומר עבדכם הנאמן שהה בחו"ל לצרכים רפואיים עבור בנו.

ברוך ה' הטיפול עבר בטוב, וכעת הננו עומדים בשערי גליון חדש, לקראת החגים הגדולים, ראש השנה, יום כיפור, סוכות ושמחת תורה. במהלך הימצאותי בחו"ל שהיתי בעיקר בעיר סנט לואיס, שם בבית החולים נערך הטיפול, ושם זכיתי לאירוח מופלא על ידי הקהילה היהודית במקום. במהלך השהות שלי במקום ביקרתי במספר בתי כנסת, וניסיתי להביא משם רשמים, תמונות, וחוויות כמו גם מהכנסת האורחים המופלאה של הקהילה היהודית היפה בעיר זו.

בגליון זה מסוקר מסע נוסף, הפעם של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א, שביקר במספר קיבוצים בצפון בחלקם גם מוקמים בתי כנסת בסיוע עמותת 'איילת השחר' שבראשות הרב שלמה רענן, על פעילותו המבורכת ורבת ההיקף, דווח כאן ובתקשורת הכללית לא מעט.

את ראיון החודש ערכנו עם הבמאי והיוצר המפורסם לייזי שפירא, שהסדרה שיצר 'מקדש מעט' משודרת בימים אלו בערוץ הראשון. שפירא [הזכור גם מהסדרה המדוברת 'סרוגים'] סייר בשש קהילות ייחודיות ברחבי הארץ וניסה להביא את סיפוריהם אל המסך.

לקראת החגים ובכלל, שוחחנו עם מר רוני עיני, מנכ"ל מפעל 'האחים עיני' לניקוי ושחזור פרוכות וטליתות ישנות. המפעל הגדול הממוקם בעיר לוד, מציע באמצעות מיכשור מתקדם, שחזור, וניקוי של בדים שונים הכוללים אפליקציות מורכבות הרקומות עליהן. עיני סיפר על העבודה המיוחדת אותה החל למעשה אביו ז"ל לפני לא פחות מ-65 שנים.

בימים האחרונים נערכה הכנסת ספר תורה בקיבוץ גונן, בסיועה של עמותת איילת השחר. סיקור האירוע המרשים מופיע גם כן בגליון הנוכחי.

הגבאי דוד דוואק, בחר להקדיש את רשימתו החודשית לתופעת מגייסי הכספים המופיעים בבתי כנסת בארץ ובעולם, ורבי אלון חאמי מברר מה מוטל עלינו הגבאים והרבנים בחודש מיוחד זה.

פינת ההלכה, והפינה הכלכלית מופיעים כסדרם.

שנה טובה, וחגי תשרי שמחים.

אליעזר היון, עורך.